Aké audiovizuálne inovácie nás čakajú v retaile

Amsterdamský veľtrh Integrated Systems Europe (ISE) je vitrínou technologií, ktoré slúžia ku zlepšeniu zážitku koncového užívateľa. Pre retail marketing je zaujímavý minimálne z dvoch dôvodov. Za prvé, sú tu prezentované nové audiovizuálne technológie, ktoré sa najskôr dostanú ku spotrebiteľom a pokiaľ budú úspešné, tak aj do maloobchodných reťazcov. Za druhé, návštevníci si vytvoria predstavu o tom, aké audiovizuálne technológie sa v retaile masívne využívajú na globálnych trhoch a získavajú v retaile väčší priestor.

Na veľtrhu ISE sa prezentovala celá plejáda firiem s množstvom zaujímavých a častokrát aj užitočných noviniek. Zameriame sa na tie technológie, ktoré nás zaujali najviac a ktoré by sa čoskoro mohli objaviť i v retaile.

Predovšetkým sú dotykové senzory za výlohou: návštevník sa dotkne výlohy a senzory predajú signál počítaču umiestnenému až 15 cm od nej. Vďaka tomu si návštevník jednoducho môže prezrieť celý katalóg výrobkov alebo realizovať celý nákup, bez toho aby musel vstúpiť do obchodu. Pritom sa senzory jednoducho inštalujú, sú citlivé na dotyk a nemali by stáť o mnoho viac ako dotykové fólie.

Ďalšou zaujímavou novinkou sú úzké transparentné OLED displeje, ktoré slúžia k efektívnej prezentácii do výlohy obchodu. Môžete na nich premietať ľubovoľný digitálny obsah a zároveň máte istotu, že na rozdiel od fólií so spätnou projekciou neclonia výhľad do predajne.

Potešilo nás, že sa na veľtrhu objavili aj výrobcovia 10″ a 15″ počítačov Windows „All-in-one“, ktoré majú hardware zabudovaný do monitoru, takže zaberú málo miesta. Na trhu zatiaľ nemajú veľkú konkurenciu.

Veľkú radosť nám spravili novinky v oblasti stabilných robustných technológií schopných rozoznať vek a pohlavie nakupujúceho. Vďaka nim budete schopní presnejšie analyzovať, kto navštevuje váš obchod, a prispôsobiť tomu ponuku. Ešte donedávna bola táto technológia ako pani Colombová: všetci o nej hovorili, ale nikto ju nevidel (funkčné). Pravdou je, že sme sa o jej vývoj kedysi pokúšali aj my v Ki-Wi Digital, ale nakoniec sme sa ho rozhodli
prenechať povolanejším.

Nevieme, či to je iba módny výstrelok, alebo trend, viacmenej každý druhý výrobca displejov začína vyrábať LCD monitory so vstavaným čipom. Takto implementovaný systém ovláda základné funkcie: prehrávanie obrázkov, videí a surfovanie na internete. Vyhovovat môže iba nenáročným klientom, ktorí chcú ušetriť za externý PC a nepotrebujú na displejoch zobrazovať PowerPoint či PDF prezentácie a TV vysielanie.

 

Na tohtoročnom ISE zabralo odvetvie digital signage (systém digitálnych zobrazovacích zariadení vo verejne prístupných priestoroch) celý pavilon a odvetvie audiovizuálnych technológií dokonca dva. Z veľtrhu sme nadobudli dojem, že LCD či OLED displeje, dotykové monitory a tablety, videosteny, transparentné displeje, digital signage software, systémy pre rozpoznávanie pohlavia a veku a ďalšie podobné technológie sa v retaile udomácňujú dobre, často a úspešne. Všetok hardware je rok od roku úžší a výkonnejší.

Posledný veľtrh ISE navštívilo cez 68 tisíc ľudí. Už sa tešíme na ďalší ročník. A pokiaľ bude väčší než tohtoročný, namiesto jednodňového maratónu absolvujeme dvojdňový.

Naspäť na výpis noviniek

Hore