Čo nás čaká v retaile

Počiatkom minuloročnej jesene zverejnila renomovaná poradenská spoločnosť Gartner top 10 trendov, ktorými sa digitálna budúcnosť v retaile bude pravdepodobne v najbližšej dobe uberať. Jednou z predikcií je častejší výskyt tzv. digitálnych asistentov doprevádzajúcich zákazníkov pri nákupe v mieste predaja. S tímto javom sa môžeme v maloobchodoch stretávať už dnes. Môže sa jednať o využívanie kioskov či zrkadiel s rozšírenou (augmented) realitou.

Ku konci roku 2018 sa vyspelosť tzv. digitálnych asistentov údajne dostane na úroveň, kedy budú pri nákupe schopní rozpoznať tváre a hlasy nakupujúcich naprieč predajnými kanálmi aj partnerskými predajňami a predavač bude mať k dispozícii informácie o zákazníkovom vkuse a preferenciach.

Dobrým príkladom môže byť nákup oblečenia s pomocou digitálneho asistenta zabudovaného v zrkadle, ktorý nakupujúcemu umožní vyskúšať si rýchlo a pohodlne rôzne odevy a kombinovať ich druhy a farby. Táto inovácia ušetrí zákazníkovi čas a taktiež pomôže pri výbere čo mu pristane a čo sa k čomu hodí.

024-5-200x138

Ďalšou a už vôbec nie tak futuristickou novinkou je rozšírenie lacných a malých mini PC, ktoré úplne nahradí USB flash disky zapojené do displejov na prehrávanie obsahu aj zvuku. Tieto mini PC umožnia spraviť z akéhokoľvek displeja počítač a vzdialene ho tak riadiť a plánovať jeho obsah. Takéto zariadenia sú už dnes medzi riešeniami Ki-Wi pre retail.

Naspäť na výpis noviniek

Hore