Účinné technológie v internej komunikácii FOXCONN

018-1-720x218

Jednou z hlavných výziev súčasného HR, ktorá je diskutovaná takmer na všetkých odborných konferenciach a fórach, je interná komunikácia s využitím moderných technologií. A rozhodne nie je na mysli email.

Súčasné technológie sú jednou z ciest ako dostať potrebnú informáciu k pracovníkom tak, aby sa ju skutočne prečítali. A to nielen z povinnosti.

Tento problém riešila aj výrobná spoločnosť Foxconn CZ, jedna z desiatich najväčších firiem v ČR a člen skupiny, ktorá je jedným z najväčších svetových zamestnávatelov.

Foxconn CZ musí komunikovať so svojim národnostne bohatým mixom pracovníkov. Ten kladie najmä vysoké nároky na predávanie a zrozumiteľnosť informacii. A to nielen podnikových, ale aj informacii, ktoré sú pre zamestnancov dôležité aj pre mimopracovný život a pomáhajú pracovníkom v celkovej integrácii s novým prostredím.

Foxconn CZ sa rozhodol pre implementáciu systému Ki-Wi využívajúceho LCD obrazovky. Tento systém dokáže zobraziť na jednej obrazovke vedľa seba súčasné správy HR oddelení či managementu, údajov o podnikových výkonoch aj časy dopravného spojenia do podniku, jedálny lístok, predpoveď počasia a napríklad aj svetové správy. Obrazovky majú naviac v rôznych divíziach odlišné informácie a sú obsahovo orientováné na prítomných zamestnancov. Zameranie obsahu je dnes pre pracovníkov natoľko zaujímavé, že obrazovky sami vyhľadávajú.

Aktualizácia obsahu všetkých LCD displejov prebieha online z počítača zodpovedného pracovníka, ktorý má k dispozícii aj vzdialený monitoring stavu displejov. Systém je pripravený aj na spravovanie obsahu na tabletoch a interaktívnych kioskoch využiteľných okrem iného aj pre rezerváciu zasadacích miestností či k prístupu do podnikových systémov, napríklad dochádzkových alebo knižnici s výrobnou dokumentaciou.

Zavedením digitálnych obrazoviek do prostriedkov podnikovej komunikácie sa výrazne zvýšili reakcie pracovníkov na interné výzvy a upozornenia. Zamestnanci zároveň oceňujú informačnú ústretovosť.
Systém využívá vedľa oddelenia HR aj marketing, ktorý zaujímavým grafickým zobrazením podnikových úspechov zvyšuje image podniku pre jeho návštevníkov a obchodných partnerov.

Naspäť na výpis noviniek

Hore